קידום אתרים בחו"ל
בארץ יש עשרות אם לא מאות חברות קידום אתרים. חלק מהחברות האלו מקדמות בעיקר בגוגל ישראל בעברית בעוד חברות אחרות (כמו למשל ליד-יה) מקדמות אתרים גם בחוץ לארץ.
כשאנחנו מדברים על קידום אתרים בחו"ל, אנחנו מדברים למעשה על כל מדינה בה יש לגוגל מנוע חיפוש מקומי והוא מנוע החיפוש המוביל באותה המדינה. נכון להיום מדובר כמעט בכל מדינה ברחבי הגלובוס למעט מספר מדינות שמטילות צנזורה כבדה מאוד על האינטרנט כמו למשל סין (למרות שגוגל עדיין מאפשרת לחפש בניבים סיניים ממדינות אחרות).
אז קודם כל, לפני שבכלל נצלול לעומק, כדאי לקרוא קצת על מה זה SEO בכלל אם לא עשיתם את זה עדיין.
קידום אתרים בארה"ב
ארה"ב על כל המדינות החברות בה היא אחד מהשווקים הגדולים ביותר של גוגל והעובדה שהיא פונה בעיקר לדוברי אנגלית (אם כי גם ספרדית במידת מה) הופכת אותה לאתגר משמעותי עבור כל חברת קידום אתרים. זהו גם פחות או יותר האזור בו גוגל מבצעת את כל השינויים שלה והעדכונים הכי חמים מגיעים לשם קודם.
באופן כללי גוגל מבין טוב יותר אנגלית ולכן שיטות שעובדות בארץ פחות עובדות בחו"ל. לדוגמה, חייבים להקפיד הרבה יותר על תוכן איכותי ולשייף אותו, חייבים שקישורים לאתר שאותו רוצים לקדם ייצאו מאתרים איכותיים באמת ולא סתם אתר שמישהו בנה בשקל תשעים עם תבנית וורדפרס ישנה.
אנחנו בליד-יה מתעדכנים כל הזמן במה שקורה בגוגל העולמית ובפרקטיקות הכי עדכניות של קידום אתרים בגוגל ולכן מצליחים היכן שחברות קידום אתרים אחרות לא.
קידום אתרים בקנדה
קידום אתרים בשכנה הצפונית של ארה"ב גם הוא יכול להיות מאתגר למדי. אומנם לא מדובר במדינה גדולה כמו ארה"ב, אבל היא עדיין הרבה יותר גדולה מישראל ולכן התחרות היא בהתאם. מלבד זאת יש את חבל Quebec שבו מדברים צרפתית, ולכן אם פונים לקהל בקנדה צריך לקחת את זה בחשבון ולדעת איך לקדם בשתי שפות במקביל.
קידום אתרים באוסטרליה
אוסטרליה היא עוד מדינה שברובה הגדול דוברת אנגלית והיא גם מדינה ענקית עם יותר מ-25 מיליון איש. כלומר, התחרות בגוגל אוסטרליה גם היא לא קטנה בכלל. וגם כאן יש לקידום בגוגל אוסטרליה כמו ניואנסים שכדאי להכיר. לדוגמה, אם כותבים מאמר לאתר אוסטרלי, כדאי מאוד שהוא ייכתב על ידי מישהו שמכיר את הניואנסים של האנגלית האוסטרלית (ואם מדובר בדובר שפת אם, אז בכלל טוב). גוגל שם לב לדברים האלו.
מה ההבדל בין קידום אתרים בחו"ל לקידום אתרים בישראל?
אז אחרי שדיברנו על רמת המאקרו, בואו נדבר על רמת המיקרו… מה תכלס שונה בין קידום אתרים בחיפה (נניח) לקידום בחו"ל פחות או יותר באותו הנושא?
התשובה היא המון!
תוכן – אם בישראל תוכן SEO "ממוצע" ולא ברמה הכי גבוהה שיש עדיין יכול לעבוד בתנאי שמקשרים אליו ממקורות טובים, בחו"ל התוכן חייב להיות הרבה יותר מדויק. אם נעשה תרגיל ונחפש משהו בישראל ואת המקבילה שלו בגוגל.קום (ארה"ב), נוכל לראות שמדריכים ועמודים רבים בחו"ל הם הרבה יותר מפורטים.
מילות מפתח – בחו"ל, ובמיוחד במדינות שמחולקות לכל מיני אזורים ופרובינציות חייבים לעשות מחקר מילות מפתח מקיף ולהבין מה באמת הגולשים מחפשים שם. לדוגמה, אפשר לראות שגם לצירופים מאוד ארוכים (שנקראים "זנב ארוך") יש חיפושים בעלי נפח משמעותי.
מלבד זאת יש לקחת בחשבון שגוגל מתייחס למיקום הספציפי של מי שמחפש והאתר שלכם חייב "להוכיח" לגוגל שהוא רלוונטי לאותו האזור באמצעות הדגשה של הכתובת המדויקת, תיבת הדואר, טלפון מקומי וכו'.
קישורים – זה לא תמיד קל, אבל קישורים לאתרים בחו"ל חייבים להגיע ממקורות כמה שיותר מהימנים במידת האפשר. לא כדאי להתפתות לכל מיני עסקאות לקישורים קלים שרק יסכנו אתכם.
תוצאות לוקאליות – תוצאות לוקאליות הן אותן תוצאות שרואים במפות של גוגל ויש להן חשיבות עצומה, בעיקר בחו"ל, שם ההפרדה הגאוגרפית של גוגל כאמור הרבה יותר מדויקת. קידום של התוצאות האלו לרוב נעשה בין היתר באמצעות אינדקסים מיוחדים וספציפיים לכל אזור, משהו שבארץ יש פחות (ואם יש, האיכות שלהם הרבה יותר נמוכה). לדוגמה, Yelp.
יתרונות קידום אתרים בחו"ל (עם חברה ישראלית)
- פנייה לקהל יעד הרבה יותר רחב
- פוטנציאל לקדם בכמה מדינות במקביל בשפות פופולאריות (למרות הניואנסים)
- אפשרות להרחיב את העסק לחו"ל
- עבודה עם מקדמים ישראלים היא נוחה יותר
חסרונות קידום אתרים בחו"ל
- תחרות הרבה יותר גבוהה – נדרשת חברה שמכירה את התחום ("ורטיקל") הרלוונטי
- לעיתים נדרש ידע בשפות זרות (במיוחד באירופה)
- לוקח הרבה יותר זמן – צריך סבלנות (משהו שלא תמיד מאפיין ישראלים…)
- כפועל יוצא מהזמן הנדרש, גם העלות תהיה גבוהה יותר
- דורש שינויים טכניים באתרים שרוצים שיפעלו בכמה שפות במקביל
קידום אתרים בחו"ל – כן או לא?
בסופו של דבר השאלה היא עד כמה העסק שלכם תלוי בפעילות בחו"ל ועד כמה אתם מוכנים להיכנס לכל התהליך שהוא לא תמיד פשוט. לדוגמה, יש הבדל מהותי בין עסק ישראלי שחושב על התרחבות לחו"ל ויכול "לקחת את הזמן" ולעשות את כל השיקולים שלו לבין עסק שכבר יש לו כמה סניפים ברחבי העולם, אבל לא מצליח להכניס אליהם כמעט לידים מהאינטרנט.
קידום אתרים בחו"ל – למה עם ליד-יה?
לעבודה עם חברה ישראלית כמו ליד-יה שיודעת איך עושים קידום אתרים בחו"ל וכבר עשתה את זה בעבר יש יתרון עצום. אנחנו תמיד נמצאים כאן בשבילכם, עונים על שאלות ובעיקר נותנים לכם דיווחים שוטפים ותמונה אמיתית של כל מה שקורה בשטח. זאת בניגוד לחברה שאולי נמצאת במדינה אליה אתם מכוונים, אבל לא תמיד אתם יכולים לדעת מה באמת מתרחש בה ואיפה אתם נמצאים מבחינת סדר העדיפויות.
אם הגעתם עד לכאן יש לנו בונוס מיוחד בשבילכם: בדיקה של כל האתר בחינם וללא שום התחייבות. למה? כי אנחנו מאמינים ביחסים ארוכי טווח עם הלקוחות ורוצים להתחיל את "הסיפתח" כמו שצריך. אז יאללה, רואים את המספר למעלה? רק תתקשרו או שלחו אלינו Whatsapp ונחזור אליכם עוד לפני סוף היום.