אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית לעסק - שלב אחרי שלב.
מה היא אסטרטגיה שיווקית, איך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת לעסק.

מה היא אסטרטגיה שיווקית?

בניגוד לכל מה שכולם כנראה חושבים – שאסטרטגיה שיווקית היא ארוכה, מתישה ומורכבת מחוברת של 21,031 דפים –
האמת פשוטה הרבה יותר (כמו בחיים).

מטרת העל של אסטרטגיה שיווקית היא למצוא את הבידול שלנו ביחס למתחרים שלנו.

למעשה – אסטרטגיה שיווקית יכולה להיות פסקה אחת קטנה ומדוייקת.
אנחנו צריכים למצוא את המסר האחד והמדוייק שייצרב בזכרון של הלקוחות שלנו.
מסר כזה שהם יגידו "וואלה, זה בשבילי!"
אסטרטגיה שיווקית בגדול אומרת – מהו המסר האחד כדי שהלקוח ייבחר בי ולא במתחרים.

לפני שנצלול לתוך דוגמאות, בואו נבין מהם השלבים וכיצד אנו מוצאים את המסר הזה.

marketing-strategy
marketing-strategy

איך בונים אסטרטגיה שיווקית?

הקדמה חשובה – תהליך מציאת המסר השיווקי עמו נרוץ – הוא תהליך דינמי שמשתנה עד להצלחה.
ככל שאנחנו נבצע את המחקר המקדים בצורה צורה – הסיכוי שנקלע במסר מרכזי חד ומדוייק – גבוה מאד.
1. מחקר שוק – בואו נבין מה קורה בתחום שלנו. מה היתרונות של המוצר שלנו, מה הלקוחות מחפשים, כמה הם משלמים עבור המוצר או השירות היום, כיצד הם מוכרים את השירות שלהם, איך השוק מתנהג כשמדובר על המוצר שלכם, מה הוא היה רוצה לשמוע, טלפונים, סקרים, שאלות לסביבה הקרובה – כזה. לחקור את השוק שכבר רוכש את המוצר – מה הוא אהב במוצר, למה הוא רכש אותו מלכתחילה, מה ניסה להשיג בעזרת המוצר, מה משך אותו לקנות אותו ואינסוף שאלות עד שיגיע "גלינג-גלינג" טוב כזה שיאיר לכם את העיניים.
2. חקר מתחרים –
שימו עליכם משקפיים של חוש חש הבלש. תתקשרו לכל המתחרים הכי גדולים בתחום שלכם. תהיו הלקוח. תנסו להבין איך הוא מציג את המוצר או השירות. איך הוא משתמש בפרסום שלו, מה הם קווי האופי שבחר, מהו המסר המרכזי שבחר ודלו מידע ככל האפשר.
3. מציאת בידול –
תשאלו לקוחות קיימים שלכם מה הם אהבו ולמה בחרו אתכם, חקרו את עצמכם כנותן שירות בצורה אובייקטיבית. לא מספיק להגיד – "אני מקצועי", "אני שירותי" או המחירים המחיר הכי זול. צריך להיות משהו חזק מזה.
זה יכול להיות הדיוק שלנו בפרטים, זה יכול להיות תוצאות מרשימות בזמן לא הגיוני, זה יכול להיות אופי מחבר, זה יכול להיות ערכים – נעבור על הדוגמאות בהמשך.
4. מציאת המסר המרכזי – המסר המרכזי כולל בצורה מתומצתת את יתרונות המוצר שלכם לעומת המתחרים. מהי הייחודיות שלכם. מסר חד שיבהיר בצורה נחרצת את הבידול שלכם בתחום.
5. לבדוק מול קהל היעד שלנו – לבדוק את התגובות של קהל היעד למסר. האם הוא אהב אותו? האם התחבר אליו? האם בוצעו בפועל יותר רכישות? מהן התגובות של קהל היעד ביחס למסר שבחרתם.

אסטרטגיה שיווקית לדוגמא

בואו נבין לעומק איך בתכל'ס זה קורה.
דוגמא קלאסית לאסטרטגיה שיווקית מצויינת זה "מנטוס" – מורידה את רמת החומציות בפה.
בנינו – כל מה שנלעס – מוריד את רמת החומציות. מנטוס בחרה לקחת את זה כסלוגן למסטיק שעוזר לבריאות ומכוון לקהל יעד כזה.
עוד דוגמא קלאסית – "אפל". כשאפל השיקה את הנגן שלה – הסלוגן היה – "100 שירים בכיס שלך". כלומר, גם הסוללה חזקה, וגם הקיבולת שלה (אז) הייתה גבוהה והכילה 100 שירים בנגן.
בואו ננחת לדוגמא של עסקים קטנים יותר: מקעקעת.
יש ים מקעקעים – רובם סופר מוכשרם. איך אני אבדל את עצמי בשוק כזה?
מקרה של ידידה קרובה הוא דוגמא מצויינת. היא בחרה לדייק את המסר עם "שרטוטים מדוייקים ועבודה מדוייקת"  – מסר שנותן ביטחון ללקוח וגם מביא לה לקוחות שאוהבים דיוק.
בניגוד למסרים כאלה – ישנם מסרים סמויים יותר – לדוגמא: חברת ניקיון שמעסיקה רק חיילים משוחררים. זה מסר שמשדר ערכים. אם אני רוצה להזמין חברת ניקיון – אני אזמין חברה שעוזרת לקהילה שלי לצמוח (נכון?).

עוד מסר מרכזי מעניין יכול להיות שיטה. "שיטת X – השיטה שעזרה לאלפי אנשים ל… תוך…"
אז למה שיבחרו דווקא בך? מהי האסטרטגיה השיווקית שלך? מהו המסר המרכזי שלך? 
בחרו מסר וחזרו הלוך חזור עד שתדייקו את המסר בצורה מושלמת. כך תבנו מותג עם אופי חזק ומסר חזק שייחרט היטב בזכרון של קהל היעד שלנו.

רוצה שנעזור לך להכין אסטרטגיה שיווקית יחד?
​כמה פרטים כאן ואנחנו חוזרים: